• Walencja 2017

• 02.12.2018 19:22
        • Pierwsze wrażenia z praktyk zawodowych w Walencji
        • Słoneczna Walencja - młodzież ZSP w Hiszpanii Wydrukuj

15 stycznia grupa kilkunastu  uczniów z dwiema opiekunkami zawitała w Walencji.

Prześledźcie z nami ich relację z pobytu.

DZIEŃ 1

Meldujemy, że szczęśliwie dolecieliśmy do Walencji z przesiadką we Frankfurcie. Po porannej śnieżycy (mega pługi na lotnisku i odśnieżanie naszego samolotu Kärcherem!) o 12:15 wylądowaliśmy w słonecznej, ciepłej Walencji. Na widok palm i niebieskiego nieba zapomnieliśmy o zmęczeniu i nieprzespanej nocy.

Dzisiejszy dzień nazwaliśmy: "Mój pierwszy raz"- pierwszy projekt praktyk zagranicznych
          w naszej szkole, dla wielu z nas również pierwszy wyjazd za granicę, pierwsza wyprawa
          do Hiszpanii, pierwszy lot samolotem, pierwsza podróż metrem, pierwsza plaża nad Morzem Śródziemnym, pierwszy raz jedliśmy ślimaki i kałamarnice, pierwszy raz tak długo bez mamy! Noclegi w centrum miasta, w dobrze wyposażonych apartamentach.

Po nieprzespanej nocy jesteśmy padnięci! Jutro spotkanie z pracodawcami i zobaczymy!

DZIEŃ 2

Dzień rozpoczęliśmy z duszą na ramieniu jak to będzie. Obawy związane z komunikacją językową, dojazdami i orientacją w prawie milionowym mieście wprowadziły małe napięcie.
          Po spotkaniu organizacyjnym pojechaliśmy z opiekunami do naszych zakładów pracy. Pracujemy w 10 różnych miejscach, w różnych częściach Walencji  Nasze godziny pracy są zróżnicowane,  ale wieczory mamy dla siebie. Dzisiaj zwiedzaliśmy centrum miasta
          z przewodnikiem po angielsku! Co za ulga! Ciężko byłoby, gdyby mówił tylko po hiszpańsku, jak nasi pracodawcy. Dzień zakończyliśmy na słodko próbując lokalny specjał: „chocolate con churros”- aromatyczną, gęstą czekoladę na gorąco i batony z ciasta. CIEKAWOSTKA: Najlepsze pomarańcze na świecie pochodzą z Walencji. Zna je cały świat! W centrum miasta, wzdłuż ulic rosną drzewa pomarańczowe, a w supermarkecie można samemu sobie zrobić sok wyciskany ze świeżych pomarańczy.

• Kontakt

• Zespół Szkół Ponadpodstawowych
        • ul. Dworcowa 1, 43-178 Ornontowice NIP dla pracowników (do L4): 9690905780 Poland
        • 69 8436 0003 0000 0026 7863 0001 Bank: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie
        • Powiat Mikołowski, Zespół Szkół Ponadpodstawowych ul. Dworcowa 1 43-178 Ornontowice NIP 635 18 30 724
        • Wpłaty na Radę Rodziców prosimy dokonywać na następujące dane: Rada Rodziców przy ZSP w Ornontowicach ul. Dworcowa 1 43-178 Ornontowice nr konta: 28 8454 1053 2001 0015 2158 0001